12 de gener 2011

Un país val el que val la seua cultura

"Estoy convencido de que un país vale lo que vale su cultura. Estoy seguro de que la Catalunya democrática en pocas ocasiones ha hecho las políticas culturales que se corresponden con esa convicción. En las políticas culturales demasiado a menudo han prevalecido los intereses de la política corta antes que los de la cultura. Estoy del todo seguro de que la clase de nación a la que hay que aspirar será posible sólo si damos a la cultura un rol renovado: debe ser el instrumento conscientemente constityente del modelo avanzado de identidad, creatividad, progreso y comunidad que debemos construir."
Ho confesse sense embuts: aquestes paraules de Ferran Mascarell, nou conseller de Cultura de la Generalitat de Catalunya a La Vanguardia d'avui em fan, com a valencià, una enveja terrible. Quan tindrem nosaltres polítics (amb poder) que demostren aquesta fermesa  i convicció en la importància de la cultura per al desenvolupament (nacional, ai las!) de la societat? De veritat mereixem el que tenim?
Podeu llegir l'article sencer punxant la imatge. També ací.

1 comentari:

Unknown ha dit...

li haurem de deixar els 100 dies de gràcia aquests que diuen, a veure què fa, perquè de paraula sempre tots tenen les millors intencions.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...