12 d’abril 2011

Tipus mòbils 32 - País subterrani

He tornat aquesta vesprada de la Fira de Londres (enguany breu, però molt intensa) i, en connectar-me a la xarxa, he trobat destacades dues notícies que em sorprenen per motius diversos. D'una banda, l'arxiu de l'acusació del PP contra Ángel Luna per mostrar un document confidencial a les Corts. No em sorprén que l'arxiven (me n'alegre, de fet, i molt), el que em sorprén és que aquesta història haja arribat tan lluny judicialment i que s'haja resolt amb tanta rapidesa, cosa que s'agraeix. Tant de bo el cas Gürtel s'haguera resolt ja també, i així podrien eixir tots de dubtes (qui en tinga) el dia de les votacions. Però el que sobta encara més és que els instigadors de la querella no estiguen obligats ara (com abans) a donar explicacions sobre el contingut d'aquell polèmic paper. Un tema s'ha centrat en si era correcte (legal) mostrar-lo o no; el més important, però, és descobrir si, com sembla, s'ha estat expoliant el patrimoni i els pressupostos públics en benefici d'uns pocs.
L'altre tema que m'ha sorprés és la integració de (el que quedava de) Unió Valenciana en el PP. Que els manifassers d'aquest tinglado s'hagen engolit les conviccions "patriòtiques" que deien tenir i acaben (perquè acabaran) amb càrrecs públics gràcies als favors fets al partit que ens omnigoverna no m'estranya; es veia venir. El que vertaderament em descol·loca és que diguen que encara quedava alguna cosa d'aquest partit cadàver...
I, a tot això, avui s'ha publicat l'article del Tipus mòbils d'aquesta setmana a L'informatiu, "País subterrani", que acaba així:
"Ni tots els escàndols ni la pocavergonya que ens han caigut al damunt com una plaga bíblica podran aturar l’esforç de normalitat que segueix viu al país subterrani que lluita dia a dia per la dignitat i la normalitat. I gràcies a aquest esforç impassible i tenaç, individual però contagiós, tenim futur."
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...