27 d’agost 2012

L'ADN d'un llibre d'èxit

La 'rentrée' editorial es preveu enguany més disputada que mai. Els números no quadren, les vendes baixen i molts editors busquen èxits a la desesperada per animar l'afluència de públic a les malmeses llibreries. Segurament ja hi ha qui ha hagut d'interrompre les vacances d'estiu (afortunats ells!) per treballar a correcuita en la biografia de Cecilia Giménez. I, si no, ja tarden. Èxit tardorenc garantit!
És, doncs, en aquest impasse en la facturació, un bon moment per estudiar a fons el treball que ha realitzat Hiptype i que resumeix molt bé  la infografia següent (via @martingomez78):


Segons aquestes dades, l'extensió ideal d'un bestseller són 375 pàgines. A mesura que augmenten les pàgines, disminueix el nombre de lectors que arriba al final: només un 35% l'acabarà si el llibre té més de 700 pàgines. Però (compte!), un 30% dels que comencen un bestseller no superen la barrera psicològica (ehem) de les 50 pàgines. Massa esforç. O massa poca "xixa", segons com es mire...
Si voleu captivar lectores dones, res millor que una novel·la romàntica (i si és amb escenes pujadetes de to Grey-style, millor que millor) amb protagonista femenina; ara bé, als homes els agraden més els llibres de temàtica històrica amb protagonista mascul·lí. I és que no es pot agradar tothom alhora, tot i que alguns autors de bestseller ho intenten... i més d'un ho aconsegueix!

4 comentaris:

Salvador Macip ha dit...

Si fos tan fàcil, oi? Està clar que un dels trucs és connectaqr amb el públic femení, que és el que més llegeix encara. I el millor: convèncer els qui no llegeixen, que són els qui es compren el Grey o el que els diguin que toca. Encara que no passin de la plana 50, ja s'ho faran si abans han pagat!

Tirant al cap ha dit...

Sí, Salvador, per aquesta mena de llibres, als editors respectius no els importa tant si els lligen, sinó que els compren!
Una altra cosa és la literatura...

Maria Josep Escrivà ha dit...

Ai, sí! Diria que, afortunadament, una altra cosa és la literatura. Suggeridora la teua entrada. Donaria per a un debat suculent entre personal del món de l'edició, de les llibreries, autors, lectors... M'apunte el teu bloc. Salutacions.

Tirant al cap ha dit...

Gràcies pel comentari, Maria Josep. El tema de fons és interessant, sí, i la infografia dóna per a debatre bona cosa sobre aquest tipus de llibres, necessaris per als lectors (sobretot per als no habituals) i imprescindibles per a mantenir el sector. Preguntem a un llibreter sobre la trilogia de Grey...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...