"La mayor editora del mundo no se llama Mondadori, sino Lulu.com (en lo que va de año ha editado 281.416 libros, 9.325 en España); la mayor librería del mundo no es Fnac, sino Amazon.com (con 250.000 títulos); y la mayor distribuidora del mundo también será alguna de Internet."
Aquest article d'El País qüestiona la funció present i futura dels anomenats "intermediaris" en el món de la cultura. Des dels marxants d'art a les discogràfiques... i els editors mateixos!
1 comentari:
Pensa que els intermediaris donen dos problemes:
1) Com que estan al mig, potser no et deixen passar.
2) Potser la part de beneficis que es queden és més alta del que hauria de ser.
Per tant és normal que productors i consumidors busquin altres vies (tot i que el producte pugui veure minvada la seva qualitat).
És una opció que no descarto si algun dia acabo un maleït llibre, que a aquest pas serà que no, i ningú no me'l vol publicar, pels motius que siguin. Clar que jo també em saltaria els de lulu.com i directament ho penjaria a feedbooks.com o alguna cosa així que surt encara més barat al lector, tant barat com regalat.
Publica un comentari a l'entrada