06 de març 2007

Nous blocs editorials

El 88% de les editorials no disposa d'un canal de comunicació directa amb els seus lectors. És una de les conclusions més cridaneres de l'estudi "La comunicación en la promoción del libro" que va elaborar fa un temps la gent de Dosdoce.com i que concloïa que les editorials no se senten molt còmodes amb les noves tecnologies i que Internet és el principal repte que tenen a l'hora de definir les seues estratègies de comunicació amb la finalitat d'atraure nous lectors.
En l'àmbit en llengua catalana, la majoria d'editorials (i paradoxalment, en especial les més grans) tenen un dèficit enorme en aquest àmbit. Per això em ve de gust remarcar dues iniciatives recents que van en una esperançadora línia contrària. D'una banda, Bromera s'alia amb les noves tecnologies per promocionar una novetat futbolística: a l'atractiu especial Tips de merengue (poseu en marxa els altaveus) s'hi afig ara un bloc sobre el llibre, que permet als lectors i als aficionats del Barça comentar "els excessos de la premsa madridista".
De l'altra, els bons amics de Cossetània han engegat un bloc de l'editorial (potser el primer bloc d'una editorial catalana?), que precisament avui parla d'un llibre també sobre el Barça. De moment, les entrades són majoritàriament sobre novetats editorials, però també hi tenen cabuda actes de presentacions o notícies sobre signatures d'autors, i el cap de l'editor, Jordi Ferré, bull de propostes i idees que es concretaran en les pròximes setmanes.
Dues bones notícies que, potser, indiquen un canvi de tendència.

1 comentari:

Tips de merengue ha dit...

Demà dimecres, a les 20 hores, presentem Tips de merengue a Barcelona, al Casal de Joves de les Corts (c/ Dolors Masferrer i Bosch, 33 - Metro de les Corts, línia 3).
T'hi esperem!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...