Via l'AEPV trobe l'estudi "La dieta mediàtica i cultural dels joves", elaborat per la Fundació Audiències de la Comunicació i la Cultura (Fundacc). L'objectiu és estudiar el consum dels mitjans de comunicació i els consums culturals dels joves de Catalunya, les Illes Balears i el País Valencià pel que fa a premsa, revistes, ràdio, televisió, internet, llibres, cinema, videojocs, música, concerts, espectacles i exposicions.
En termes generals, el consum de mitjans de comunicació en castellà per part dels joves és molt superior al consum de mitjans de comunicació en català. Hi ha més dades ben il·lustratives d'una realitat gens encoratjadora, però voldria destacar aquest aspecte:
En termes generals, el consum de mitjans de comunicació en castellà per part dels joves és molt superior al consum de mitjans de comunicació en català. Hi ha més dades ben il·lustratives d'una realitat gens encoratjadora, però voldria destacar aquest aspecte:
"Al País Valencià i a les Illes Balears el consum de mitjans de comunicació en català és pràcticament inexistent en diaris i revistes i molt baix en ràdio i televisió."
Un erm, aquest país, un erm...
2 comentaris:
I quina n'és la oferta?, perquè diria que també és gairebé inexistent o si més no poc adeqüada. Quan s'ofereixen en català les publicacions periòdiques que funcionen en castellà, hi ha bona acceptació. El problema és que no s'ofereixen gairebé mai.
És el peix que es mossega la cua: com que no hi ha oferta, no hi ha demanda, i com que no hi ha demanda, tampoc hi ha oferta. És una llosa que tenim al damunt, ben difícil de solucionar, sobretot quan les institucions públiques no només no estan per facilitar les coses, sinó més bé el contrari...
Publica un comentari a l'entrada