26 de juliol 2006

Lectures d’estiu

Les revistes, suplements i retalls de premsa pendents constitueixen una malaltia crònica d’aquesta societat sobreinformada. Jo em reconec terminal. Abans que m'arribe a la taula El Cultural d’El Mundo d’avui, recupere el de la setmana passada, que inclou un reportatge en què escriptors, artistes, músics, cineastes i dramaturgs espanyols confessen els llibres que llegiran aquest estiu. Homer, Cavafis, Tucídides, Baroja, Nemirovsky, Adorno, Zgustova, Harpur, Pizarnik, Mehta, Tuchman, Ajmátova, Tsvetáieva, Galdós, Shikibu són, entre altres, els noms escollits. Lectures segurament molt refrescants.

Passe la pàgina i el llistat dels més venuts em transporta a un altre món en què domina gent com Falcones, Vargas Llosa, Pérez-Reverte, McCourt, Auster, Ruiz Zafón, Follet o Jiménez Losantos. I constate dues coses:

  1. Que hi ha un abisme entre la intel·lectualitat i el món real
  2. Que Dan Brown ha desaparegut del mapa... i jo encara ni he vist la pel·lícula!

M'he de posar al dia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...