09 d’octubre 2006

El dia de "la Comunitat"

M'agrada la festa del 9 d'Octubre perquè els mitjans de comunicació dediquen especials a la cosa autonòmica ("la Comunitat", en diuen ara fins i tot en la SER), alguns parlen valencià (bé, només diuen "Nou d'Octubre", però amb els temps que corren...), i fins i tot Rita Barberà, alcaldessa del cap i casal des de no se sap quan i valenciana de València de tota la vida, publica un ban institucional en la llengua vernacla (bé, segons en quins diaris: en El Mundo, en castellà). I per si això fóra poc, enguany Canal 9 no ens insulta programant El Cid, com va fer fa uns anys, i ens delecta amb Harry Potter (en castellà, no caldria!). A poc a poc, que el món s'acaba.
Però aquest optimisme desfermat em cau als peus quan constate amb vergonya aliena, una vegada més, que Levante-EMV és incapaç de posar un corrector lingüístic en plantilla o simplement de passar els textos que li arriben pel SALT (descàrrega gratuïta): fins a quan permetran que els blavers d'UV o el president de la Diputació de València escriguen (si més no, en el seu diari) "Valéncia", "chiste" o "Madrit"? A mi em sembla que ja està bé, no?
Jo, per si de cas, tinc cura del que de veritat m'importa i he comprat (per primera vegada, ho confesse), la tradicional mocadorada. Perquè avui és també el Dia dels enamorats valencians. O això diuen...

2 comentaris:

Anònim ha dit...

No em cau simpàtica l'AVL. Crec que crea un fals consens, un terme mig mal definit. Però que ni els seus (de la part pp) facen cas de la normativa, i amb diners públics... em sembla una estafa.

juliogomez ha dit...

Una cosa, si Jaume I no va conquerir València el 9 d'octubre per què ho celebrem eixe puto dia?.
Ja que parles de TVV, contaré una cosa que igual no vos sorprén però que és necessari conéixer.
Una vegada en Canal 9, un xic, becari per cert, va fer un video de l'eixida de la comitiva per donar suport a Madrid com a seu olímpica. El xic tingué el "despiste" de posar 3 segons una imatge de Simancas. Resposta: telefonada de Motes i el becari al carrer. Què vos pareix?. Això és TVV. Un altre dia, contaré més...
Salut!(en t com Madrit)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...