05 d’octubre 2006

Pelant cebes

Suso de Toro atia el foc de la polèmica al voltant d'Home sense nom. Ahir contestava en El País les últimes acusacions que li han fet des de diferents mitjans i hi deixava per escrit la intenció que inspira bona part del seu compromís cívic, que és també el moll de l'os de l'última novel·la:
Todos debiéramos ser autocríticos con nuestro pasado, sobre todo con el que fundó y explica nuestro espinoso presente, hablo de julio del 36. [...] Pero no ha habido en España un solo caso de autocrítica verdadera. Ni de arrepentimiento. Y, si aceptamos que el golpe militar y el franquismo fueron un error histórico terrible, deberíamos esperar algún gesto como el de Grass. Pero ningún franquista se ha arrepentido, no.
Dijous passat, Luis María Ansón (sí, sí, Ansón) elogiava (sí, sí, elogiava) la novel·la en les pàgines d'El Cultural d'El Mundo:
Suso de Toro tiene un entendimiento de España del que discrepo de fondo. Me puse a leer su novela Hombre sin nombre con prevención. Me equivoqué. Es una novela excelente, de arquitectura sólida y muy sugerente escritura.
I jo em pregunte: què tindrà aquesta novel·la que exalta tantes passions?
Mentrestant, a casa nostra, esperem amb deler el llistat d'autors que ens ha de representar (o no) a Frankfurt l'any que ve. El desenllaç, en unes hores.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...