23 d’octubre 2006

Novetats en LIJ

Se m'ha acusat en aquest comentari de parlar poc de la literatura infantil i juvenil en aquest bloc. Em dol l'acusació, sobretot perquè el senyor anònim té tota la raó, com ja vaig apuntar ací. Així que anem a posar remei d'immediat.
Des de fa setmanes estic immers en la lectura atenta dels 31 originals presentats al premi Bancaixa. Òbviament, encara no es pot avançar res (el veredicte es farà públic el dia 3 de novembre, just una setmana abans del tradicional sopar de lliurament dels PLCA), però hi constate un augment molt més que notable de la qualitat respecte d'edicions anteriors. Una notícia extraordinària.
I parlant de bons treballs en l'àmbit de la literatura juvenil, em faig ressò d'una informació que facilita Manolo Bragado en el seu bloc: Rúa Carbón, l'última novel·la de Marilar Aleixandre, ha resultat finalista del Premi Nacional de LIJ 2006. Sembla que la votació final va estar molt ajustada (5 vots a 4), i finalment va guanyar Fernando Marías amb Cielo abajo. Tot i que no hi consta a la web oficial, sembla que és la primera vegada que es nomena un finalista en aquest guardó.
La notícia arriba tot just en el moment que Bromera envia a impremta Carrer del Carbó, amb traducció de Josep Franco. En uns dies, doncs, podrem gaudir també en la nostra llengua d'aquesta novel·la valenta i compromesa sobre el terrorisme d'ETA. Avancem ací la coberta.

1 comentari:

Anònim ha dit...

Quina coberta més lletja!!! Et tira cap enrrere...
Segur que és aquesta la que hi posareu per aquest llibre?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...