22 de setembre 2008

Lliçons per a editors

El bloc Ediciona es fa ressò en aquest apunt d'un article publicat al Business Week, en el qual se'ns diu que el negoci del Kindle ja suposa per a Amazon un 4% de les vendes (1.100 milions de dòlars, que es diu prompte!). L'acceptació d'aquest aparell de lectura electrònica serveix com a pretext per a reflexionar sobre la necessitat que els editors utilitzen més les noves tecnologies, i aporta 5 lliçons que els editors poden aprendre d'Internet. Són aquestes (traducció d'Ediciona):
1. Convertir la lectura en un acto social: aprovechar las herramientas que ofrece la Web 2.0 para conectar a las personas a través de lo que leen, haciendo que la lectura deje de ser un acto individual que nos aísla a los unos de los otros.
2. Sacar las giras promocionales de las librerías: utilizar los “social media” como canal para promocionar los libros y aprovechar su capacidad tanto de trascender las barreras geográficas como de establecer un contacto con los lectores en lugar de limitarse sólo a hacer giras y firmas de libros en librerías.
3. Crear estrellas en lugar de limitarse a explotar las que ya existen: el hecho de que un autor alcance un alto nivel de notoriedad contribuye a que sus libros se vendan más, por lo cual hay que pedirles a los autores que tengan un blog, que asistan a eventos y que participen en mesas de discusión.
4. Digitalizar todo el trabajo: el proceso de producción editorial es más ágil si todas sus fases se ponen en marcha echando mano de herramientas digitales.
5. Facilitar el comercio electrónico: permitirle al visitante de su página Web comprar los libros con un solo clic mediante aplicaciones que faciliten la transacción.

Apunts per a la reflexió.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

En general hi estic d'acord, llevat de quan diu això de "haciendo que la lectura deje de ser un acto individual que nos aísla a los unos de los otros". En general, llevat de casos exepcionals encara que un tant literaris, la lectura, tot i que individual, no aïlla, sinó que et fa partícep d'una història, un poema, un assaig, etc. Altra cosa és que les noves tecnologies hagin ampliat les possibilitats de comunicació. Però afirmar que llegir aïlla, pens que és una exageració intessada a l'hora de "vendre" marqueting.

Anònim ha dit...

Estic parcialment d'acord amb Llorenç. La lectura s'entén com un acte individual, tot i que com es reflecteix en aquesta entrada, la web 2.0 afavoreix el contacte social entre comunitats amb interessos comuns com pot ser la literatura, o un llibre o autor concret.

Felicitats per aquest post. L'he afegit a les meves recomanacions setmanals:
http://sobrellibres.bloc.cat/post/16493/235405

Salutacions!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...