20 de maig 2007

Un any Tirant al cap

Avui fa un any que, encara no sé molt bé com ni per què, vaig iniciar aquest bloc. Els primers dies, de forma anònima, però ben aviat a pit descobert, segur com estava que m'acabarien "pillant". Em vaig autoimposar, doncs, una certa mesura (que no censura) en els comentaris. No obstant això, en aquest primer any de vida virtual de Tirant al cap no he estalviat crítiques quan m'han semblat oportunes ni propostes (més d'una!) quan ha vingut al cas. He tractat de no desviar-me del fil conductor motivador d'aquest bloc, el món del llibre i de l'edició (que no sempre són exactament el mateix), però en alguna ocasió no m'he pogut mossegar la llengua.
Hem parlat molt del Grup 62, però també de Bromera, de premis, de comunicació, de llengua i de LIJ. Entre els autors que més han aparegut per aquest espai hi ha Orhan Pamuk, Suso de Toro o Joan F. Mira.
Vist amb perspectiva, el bloc és un instrument fantàstic com a arxiu documental (hi ha molts comentaris, articles o estudis enllaçats que, de no ser per aquest Tirant, segur que hauria perdut) i com a recordatori d'esdeveniments destacats, que en alguna ocasió hem compilat a mode de resum. I ha resultat ser una font extraordinària de complicitats internautes (hem participat ja en una primera revolta blocaire: que tremolen els poderosos!). Potser aquesta siga la satisfacció més gran que m'ha reportat el bloc, tot i que la notícia més important que hem donat ací és i serà sempre aquesta.
I bé, després de batre el rècord d'enllaços en un sol apunt (el número 251 ja!), vaig a emborratxar-me de lectures per celebrar aquest primer aniversari. Tinc un original molt bo a les mans...

Actualització: Felicitació "des de l'altra banda" de Malva-rosa Connection. Gràcies!

20 comentaris:

Anònim ha dit...

Per molt anys... i per molts llibres

Anònim ha dit...

perdona, jc, no tenc drestresa i m'he equivocat posant el link. ara em sembla que està bé.
una altra vegada, felicitats.

el llibreter ha dit...

Enhorabona per aquest primer any de Tirant al cap, Joan Carles. I volem saber més d'aquest original!

Jesús M. Tibau ha dit...

Felicitats pel teu primer any

Anònim ha dit...

Zorionak Joan Carles. Dos nacimientos en menos de un año

Anònim ha dit...

Moltes felicitats! Llegir-te val la pena. Endavant!

Unknown ha dit...

...i que duri!

Anònim ha dit...

Felicitats Joan Carles i segueix endevant!!!!
Jordi (Cossetània)

Anònim ha dit...

Endavant!
Pep

Anònim ha dit...

Per molts anys Tirant de blog !

Francesc (Lletres)

Anònim ha dit...

Per molts posts!!

salut!!

Anònim ha dit...

Enhorabona per aquest primer any de Tirant al cap, Joan Carles.

Cristian

Tirant al cap ha dit...

Moltes gràcies a totes/es! Continuarem Tirant al cap una bona temporada més.
Ens llegim!

Tips de merengue ha dit...

Enhorabona!
I a veure quan ens enllaces, punyetero.

Anònim ha dit...

eh, que sóc VK el becari de Tirant a Fotre. Sembla que els meus caps Nellum i Josep estan una mica ocupats i per a variar m'han encomant a mi la tasca de felicitar-te, així que enhorabona tipus el Club Súper Tres (Camps, Fabra i Zaplana, no, el de TV3):anys i anys i per molts anys

Anònim ha dit...

per molts més, JC!

Anònim ha dit...

Per molts blocs. O posts, o anys.

Vent d Cabylia ha dit...

Felicitats, enhorabona i a seguir com un dels imprescindibles de la blogosfera valenciana.

Lletra ha dit...

Sorry...Estava de bolos i no he obert l'aparell en uns quants dies. Enhorabona amb ciriets de colors i cançoneta ad hoc, tot i que Visèclimé ja ho ha fet en nom de la gentola tirantafotedora.

Tirant al cap ha dit...

Gràcies de nou a tots/es/us/is.
Amics tirantfotedors, compteu que ja estàveu molt ben representats per aquesta sorpresa de la blocosfera que és VK. Sempre és un honor rebre-vos en aquesta humil pàgina.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...