24 de juliol 2006

Biblioteca Nacional

Sens dubte, Internet és un món a banda, potser millor i tot.
En un moment en què la paraula "nacional" està demonitzada, trobe una sorpresa que em deixa estupefacte, garratibat, esbalaït i així fins esgotar la rica sinonímia de la nostra llengua. Un gest innocent com posar les paraules "Biblioteca Valenciana" al Google em descobreix un text descriptiu insòlit: "Web oficial de la biblioteca nacional del País Valencià, que ocupa l'antic monestir de Sant Miquel...". Biblioteca nacional? País Valencià?
Em fregue els ulls amb insistència, reinicie el meu ordinador i torne a provar amb idèntic resultat... Serà la calor?

4 comentaris:

Anònim ha dit...

Sembla que Google extrau eixa descripció no de la pàgina bv.gva.es, on els termes 'Nacional' i 'Pasís Valencià' no apareixen, sinó de l'entrada corresponent en la categoria Biblioteques de l'Open Directory, on no crec que l'haja posada ningú de la Generalitat Valenciana.

Quines coses!

Anònim ha dit...

Si les coses que haurien de ser "normals" ens sorprenen, no deixaran mai de ser "anormals".

Vent d Cabylia ha dit...

Ja ho vaig dir ací: http://www.valencianisme.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=2412&highlight=biblioteca+nacional
Però com van dir els companys foristes: xist, que no ens senten, que encara ho canviaran.

Tirant al cap ha dit...

Amic anònim, estic d'acord amb el teu raonament, però no és qüestió de percepcions (si ens sorprén o no una determinada cosa), sinó de realitats: la definició és perfecta i, per això mateix, completament anormal en aquest país amb nom oficial d'associació de veïns.
Vent d Cabylia, reconec que he dubtat a posar aquest apunt. Ara comprovarem si ens llig algú de Conselleria...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...