01 de febrer 2011

Tipus mòbils 22 - Salvem les biblioteques


La proposta del govern anglés de tancar centenars de biblioteques per estalviar ha posat en marxa un moviment de suport a aquests centres culturals arreu de les illes britàniques. Aquest és el tema del Tipus mòbils d'aquesta setmana a L'informatiu: "Salvem les biblioteques":
"Amb la coartada de la crisi, els polítics d’aquell país (molt més lector que no el nostre) s’han atrevit a suggerir que els centres que vulguen continuar oberts haurien d’estar atesos per voluntaris, imatge que reflecteix a la perfecció l’escàs valor que atorguen a aquest servei cultural públic. Les biblioteques s’han convertit, així, en espais sobrers, perquè ja no s’entenen com una inversió de futur, sinó només com una despesa del present."
Per conéixer millor la problemàtica, us recomane el bloc Public Libraries News, que promou el bibliotecari Ian Anstice.
També us podeu acostar a Voices for the Library, una pàgina que defensa de l'ofici de bibliotecari i en la qual poden participar els usuaris amb records i històries emotives o divertides al voltant de les biblioteques.
Ara bé, si voleu tenir una panoràmica de les millors biblioteques del món, no us perdeu Libraries of the World. Que no us enganye el títol del bloc: està escrit en català!

2 comentaris:

jomateixa ha dit...

Varem ser, juntament amb les meves filles, les primeres sòcies de la biblioteca del poble. Però com és un poble tant petit, tinc més llibres a casa que els que hi ha a la biblio. Suposo que amb el temps s'anirà omplint.
Però no em rendeixo. Cada mes anem fins al poble del costat per anar al "Bibliobus" un bus ple de llibres on si no tenen el que vols, poden aconseguir-lo pel mes vinent.
Sigui com sigui hi ha d'haver biblioteques

Tirant al cap ha dit...

Molt bona iniciativa de foment lector, acompanyar les teues filles a la biblioteca o a buscar el bibliobús. I si pots demanar un llibre i que te'l porten en una pròxima visita, augmentareu el nombre d'excursions a la recerca de literatura. Jo hi vaig també regularment (menys del que m'agradaria, tot s'ha de dir) a la biblioteca amb el meu fill. De vegades, en hivern, amb el parc buit, resulta un lloc especialment càlid i acollidor, veritat?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...