26 de juliol 2007

Els més venuts

L'allau de lloances al voltant d'El secret de Christine Falls ha contagiat els lectors. Bona prova d'això és que la novel·la de Benjamin Black/John Banville ha entrat aquesta setmana a l'única llista dels més venuts que no ha patit l'apagada estival: la de La Vanguardia. Directe al número 6, precedida per llibres incombustibles que porten entre 15 i 72 (72!!!) setmanes en aquesta preuada (i, no obstant això, sempre sospitosa) taula.
El departament de Comunicació de Bromera (a qui devem bona part de l'èxit d'aquesta novel·la) em facilita l'enllaç amb el vídeo de la notícia que va emetre TV3 sobre Banville, que recull una de les comparacions més sorprenents que li vaig sentir a l'autor irlandés al llarg del dia:
"He estat escrivint el mateix tipus de llibre durant 20 anys, buscant la manera de fer-ho cada vegada millor. Però vaig experimentar una sensació similar a la que té Bart Simpson a l'inici de cada capítol, escrivint a la pissarra 'Ho he de fer encara millor', 'Ho he de fer encara millor'. Quan vaig arribar al final de la pissarra, vaig decidir fer una altra cosa."
Així va nàixer Benjamin Black. Per molts anys!

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Felicitats per èxit de Banville, cada cop és més evident la bona tria d'autors que fa l'editorial i la presència de Bromera a les llibreries.

Tirant al cap ha dit...

Gràcies, Cesc. Realment és un goig comprovar que els bons llibres, novel·les d'una qualitat literària indubtable com és el cas, agraden tant (i a tants!).

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...