13 d’agost 2013

Estadístiques made in USA



L'informe US Book Consumer Demographics & Buying Behaviors Annual Review que elabora Bowker costa 999 dòlars (799 si el compres en agost), així que com estem en crisi ens conformarem amb els petits resums i el minitast que ofereixen a la web en PDF (4 pàgines, incloses coberta, crèdits i índex) per compartir algunes de les xifres més interessants, relatives a l'exercici 2012, sobre qui compra llibres als EUA, quins són els títols preferits, on els compren i per què. Segons aquest estudi:
  •  A casa nostra les vendes per internet no despeguen, però els nordamericans realitzen ja el 44% de les compres de llibres mitjançant plataformes online (liderades, of course, per Amazon). Són 5 punts més que durant l'any anterior.
  • Augmenta la venda en format digital: l'11% dels llibres venuts són en format e-book (el 2011 representaven el 7%).
  • En el format ebook es venen sobretot llibres de ficció, i més específicament literatura de misteri, romàntica i de ciència ficció, que signifiquen el 20% de les vendes en 2012.
  • El 3% dels llibres que compren els nordamericans són autopublicats. Si concretem en el format ebook, signifiquen el 8% de les vendes, i si encara afinem més, en la ficció per adults en format digital el percentatge és del 10%.
  • Les dones, amb el 58% del mercat, són les principals compradores de llibres, i han augmentat la distància amb els homes (en 2011 representaven el 55%). Els homes només superen les dones en un format: la tapa dura.
  • El 53% dels consumidors afirma que la marxa de l'economia no ha tingut cap efecte sobre els seus hàbits de lectura (en 2011 ho afirmava el 51% dels enquestats).
El títol més venut... Cal dir-ho? En efecte: les 50 ombres d'en Grey, d'E.L. James.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...