22 de maig 2006

El control de la paraula (I)


"Qui controla la distribució controla el món". Són paraules d'André Schiffrin recollides hui a Vilaweb. I no pot estar més encertat: porte setmanes buscant l'últim llibre de l'editor d'origen francés a les llibreries valencianes i encara no l'he trobat.
Em referisc a la traducció catalana d'El control de la paraula, perquè 'edició en castellà d'Anagrama sí que l'he arribat a veure. Ja sé que el puc demanar i en poc de temps (si hi ha sort) me'l porten, però sóc un sentimental: m'agradaria premiar aquell llibreter que el tinga amb un gest tan senzill com adquirir-lo. A la Fira del Llibre de València em vaig patejar un bon grapat de casetes, i vaig comprovar amb desgrat com algun llibreter arrufava el nas en sentir que l'editava Pagès. "Pagès? No, aquesta marca no la tenim".
Textual.
Tindrem temps de parlar en aquest bloc dels problemes de distribució dels editors valencians a Catalunya (i viceversa!), així com del problema per fer visible el llibre en valencià al nostre propi País. Mentrestant, no puc deixar de pensar que qui controla la distribució ens està privant no només d'aquest llibre de Schiffrin (que ja sé que no serà de vendes milionàries, com tants altres!), sinó també de la resta del catàleg de Pagès, que edita llibres que també ens poden interessar als valencians.
Continuaré la recerca i promet parlar-ne d'El control de la paraula. Per fer boca, Vilaweb l'ha seleccionat com a llibre de la setmana i n'ofereix un fragment que us recomane.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...