20 de desembre 2007

Avui al quiosc

Recordeu que avui, als quioscs, trobareu l'exemplar de Llegir per a créixer. Guia pràctica per a fer fills lectors amb la compra dels diaris Levante-EMV o El Mundo. És gratuït, i us el podeu quedar o regalar a algú que penseu que cal "motivar" perquè fomente la lectura en família. Ací teniu les instruccions d'ús.
Després (o abans, tant fa), si us engresqueu, podeu deixar les vostres experiències personals o com a animadors a la lectura en la secció "A mi m'ha funcionat!" que hi ha a la web del llibre que ha elaborat la Fundació Bromera. Una bona manera de compartir estratègies senzilles però, sobretot, útils i pràctiques.
Vinga, que s'esgoten! (És un dir)

1 comentari:

ginjol ha dit...

Avui, (re)llegint el teu llibret "Llegir per a créixer" que he aconseguit amb el Levante he recordat una anècdota que em sembla il·lustrativa de com NO afeccionar els joves a llegir. En el meu periple docent a Catalunya vaig anar a caure a Capellades. Allà, com sabràs, està la Romanyà-Valls, una impremta especialitzada en l'edició que tira llibres del tipus que demanes i en la llengua que demanes. Un dia, a l'institut, un company em va portar al magatzem i em van sorprendre un munt increïble de caixes, i em va dir que estaven plenes de llibres que havien aconseguit a la imprenta. Segons vaig poder comprovar després, allà hi havia la possibilitat de fer-te amb llibre defectuosos (de vegades només un full o un parell de fulls doblegats) de manera totalment gratuïta. Només hi havia una condició: els llibres eixien amb un segell que posava prohibida la venda i qui se l'emportava havia de segellar els contralloms davant d'un empleat amb el tampó de l'organisme al qual anava a parar el volum. Jo al·lucinava. Li vaig dir que amb allò podríem fer unes biblioteques d'aula que molts instituts les voldrien com a biblioteques de centre. I va i em contesta que no, que si posàvem els llibres tan a l'abasts de la canalla potser en desapareixerien alguns. I aleshores encara al·lucinava més. Tenir-los en un magatzem omplint-se de pols i morint-se de fàstic era millor que algú se'ls emportara a casa i tinguera la temptació de llegir-los. Per cert, és evident que vaig anar un munt de vegades a la Romanyà-Valls. Encara roden per la meua biblioteca bastants llibres amb dos segells: el de "Prohibida la venda" al primer full blanc, i el de l'IES Molí de la Vila als contralloms.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...